Mothers, stampers: n/a
YEX619-1G PCS7016-A, YEX620-2 PCS7016-B
disc weight: 120 g
Inner sleeve: British patent 800513 & 973939
Levyhyllyyn ei kerätä kovin aktiivisesti UK-uusintajulkaisuja jotka on painettu vuoden 1969 jälkeen, eli yhden laatikoidun EMI-logon levyt ovat yleensä se takaraja. 1973 painoksessa on kaksi laatikoitua EMI-logoa ja etikettiä kiertävä teksti alkaa samoilla "THE GRAMOPHONE CO LTD…" ja seuraava kahden laatikon painos vuodelta 1976 alkaa sanoilla "EMI RECORD LTD…" , vuoden 1980 painos alkaa sanoilla: "ALL RIGHTS OF THE PRODUCER…".
Exportit ja muut harvinaisuudet ovat poikkeus. Poikkeuksena voi myös pitää tätä nyt hankittua, sillä kyseessä on sopimuspainos.
Jostain syystä Philips auttoi EMI:n tehdasta tämän kokoelman painamisessa. Mikä sitten lienee syy, sitä ei ainakaan yleisesti tiedetä. Philipsin painos erottuu selkeästi EMI:n tuotoksesta. Etiketin ulkoreunassa on erilainen kaulus. Normaalin EMI:n matriisin lisäksi soittoalueen ulkopuolella on myös Philipsin oma hand-etched matriisilisäys, joka on A-puolella PCS7016-A ja B-puolella PCS7016-B.
2-puolen matriisi ei ole enää tässä julkaisussa 1G vaan 2, eli master/lacquer on vaihtunut originaaliin verrattuna.
Kansi on 70-luvun loppun tyyliin sopiva, eli ei enää flipbackejä vaan etupuolen laminoinnin reuna on vain käännetty takakanteen asti, oikealle reunalle. On vaikea arvioida kuinka suuri tämä sopimuspainos on. Philips painoi tämän lisäksi ainakin Hey Jude -singleä, joka huomattavasti tunnetumpi keräilijöiden keskuudessa. Oletettavasti myös ensimmäiset Tony Sheridanin kanssa tehdyt Polydor-singlet ennen The Beatlesin nimeä ja sopimuksen sopimusta EMI:n kanssa, painettiin Philipsin tehtailla.
Harvinaisuus: 1,5++
Kannen etupuoli |
Takakansi |
Takakansi, G&L |
Sisäpussi |
1-puoli |
1-puoli, PHILIPS-kaulus näkyvissä |
1-puoli, matriisi |
2-puoli |
2-puoli, PHILIPS-kaulus näkyvissä |
2-puoli, matriisi |